تراورتن قرمز آذرشهر

تراورتن قرمز آذرشهر

معرفی ویژگی ها و خصوصیات سنگ تراورتن قرمز آذرشهر
مستر استون
1400/11/25
0 نظر

تهیه شده در سایت مستر استون

 

سنگ‌های قرمز اغلب کاربری بالایی در نماسازی ساختمان‌ها دارند. یکی از بهترین و زیباترین سنگ‌های قرمز، سنگ تراورتن قرمز آذرشهر است. این سنگ به دلیل طرح‌های زیبا، نظرها را به سوی خود جلب می‌کند. حال قصد داریم با هم نگاهی به این سنگ و تمامی ویژگی‌های آن از قبیل انواع، ظاهر، رنگ، معادن، کاربرد، مزایا و قیمت آن بیندازیم.

ظاهر سنگ تراورتن قرمز آذرشهر چگونه است

سنگ تراورتن آذرشهر همانطور که از نامش پیداست به رنگ قرمز است. گاهی این سنگ به صورت ساده و گاهی طرح‌دار دیده می‌شود. این سنگ در طیف رنگی قرمز تا نارنجی یافت شده است. زمانی‌که سنگ به نارنجی متمایل می‌شود رگه‌هایی زرد رنگ در آن می‌بینید. در این حالت کیفیت سنگ نسبت به سنگ قرمز کمتر است.

آیا سنگ تراورتن قرمز آذرشهر انواع مختلفی دارد

سنگ تراورتن قرمز آذرشهر در دو حالت برش موج‌دار و بی‌موج وجود دارد. از سوی دیگر این سنگ در دو حالت طرح‌دار و ساده یافت می‌شود. همچنین سنگ تراورتن قرمز دارای طیف رنگی قرمز تا نارنجی و گاهی نارنجی با رگه‌های زرد رنگ است.

معادن سنگ تراورتن قرمز آذرشهر در کجا قرار دارند

معادن سنگ تراورتن در استان آذربایجان شرقی در 15 کیلومتری شهر آذرشهر به سمت شهر بناب قرار دارند. این شهر به دلیل وجود معادن سنگ تراورتن و مرمر از شهرت بسیاری برخوردار است. اما استخراج و بهره‌برداری سنگ تراورتن قرمز به صورت انحصاری در دست یک شرکت قرار دارد. پس از استخراج این سنگ برخی سوراخ‌های خالی در آن وجود دارد. پس از استخراج برای پوشش‌دهی این حفره‌های خالی از رزین یا اپوکسی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از سنگ‌های تراورتن استخراجی از این معادن به شهرها یا دیگر کشورها صادر می‌شوند و میزان کمی از آن‌ها به کارخانه‌های استان آذربایجان شرقی عرضه می‌شوند.

کاربردهای سنگ تراورتن قرمز آذرشهر چیست

سنگ قرمز آذرشهر مقاومت بسیار بالایی در برابر آفتاب دارد و نور آفتاب تاثیری بر رنگ آن نمی‌گذارد. بنابراین این سنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نمای ساختمان یا زیباسازی فضای آزاد و محوطه‌‌سازی به شمار می‌رود. همچنین مقاومت بالای سنگ در برابر حرارت و انجماد از دیگر دلایلی است که این سنگ را برای هوای آزاد مناسب می‌سازد. تحمل بالای وزن، مقاومت بالا در برابر نور آفتاب، سرما، گرما و سایش منجر شده‌اند که سنگ قرمز تراورتن در نماسازی داخلی و خارجی ساختمان، راه‌پله‌ها و کف ساختمان به کار رود. از دیگر کاربردهای این سنگ می‌توان به استفاده از آن در ساخت کانتر، مجمسه‌های سنگی، گلدان‌های سنگی و دیگر لوازم دکوری از جنس سنگ اشاره کرد. همچنین ساخت نیمکت‌های سنگی از دیگر کاربردهای سنگ تراورتن قرمز به شمار می‌رود.

قیمت سنگ تراورتن قرمز آذرشهر چگونه است

قیمت این سنگ پیش از هر چیز به کیفیت آن بستگی دارد. سنگ آذرشهر مرغوب بسیار به قرمز مایل است. اما هرچه رنگ آن به سمت نارنجی تمایل یابد و رگه‌های زرد رنگ در آن ظاهر شود، کیفیت و در نتیجه قیمت سنگ کاهش می‌یابد. علاوه بر این، طرح موج‌های سنگ بر قیمت آن تاثیرگذار است؛ موج‌های منظم‌تر قیمت سنگ را افزایش می‌دهند و موج‌های نامنظم از قیمت آن می‌کاهند. از سوی دیگر مقاومت دستگاه برش، نوع تراش، میزان صیقل دادن سنگ، ضخامت و ابعاد آن بر قیمت سنگ تاثیرگذار هستند. مهم‌تر از آن میزان اپوکسی و رزین به کار رفته در سنگ از دیگر معیارهای مهم در تعیین کیفیت سنگ به شمار می‌روند.

سنگ تراورتن قرمز آذرشهر چه مزایایی دارد

یکی از مهم‌ترین مزایای این سنگ مقاومت بسیار بالای آن در برابر نور خورشید است. اکثر سنگ‌های زیبا مقاومت بسیاری پایینی در برابر نور دارند و پس از گذشت چند مدت، نور آفتاب رنگدانه‌های موجود در سنگ را کدر یا بی‌رنگ می‌کند. اما خوشبختانه سنگ تراورتن قرمز این گونه نیست و در برابر آفتاب رنگ نمی‌بازد. بنابراین گزینه‌ای مناسب برای فضای آزاد است. علاوه بر مقاومت در برابر نور خورشید، سنگ آذرشهر در برابر حرارت و انجماد مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین از هر جهت که نگاه کنید، این سنگ از بهترین انتخاب‌ها برای نمای بیرونی ساختمان یا محوطه و فضای آزاد است. همچنین سنگ قرمز تراورتن مقاومت بالایی در برابر تحمل وزن بالا و ساب دارد. به همین دلیل با سمباده‌زنی بیشتر این سنگ شما به شفافیت بیشتری دست می‌یابید. از دیگر مزایای مهم این سنگ می‌توان به شفافیت و براق بودن آن اشاره کرد. این ویژگی‌ها ظاهر سنگ را بسیار دل‌نشین و منحصر به فرد می‌کنند. این زیبایی در کنار مقاومت بالای سنگ در برابر عوامل محیطی، سنگ تراورتن قرمز آذرشهر را به یکی از بی‌نقص‌ترین و بهترین سنگ‌های موجود تبدیل کرده است.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا کسب راهنمایی می‌توانید همه روزه با شماره های 09154476393 - 09157080131 برای دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر