تراورتن شکلاتی

تراورتن شکلاتی

همه چیز درباره سنگ تراورتن شکلاتی
مستر استون
1400/11/25
0 نظر

 تهیه شده در سایت مستر استون

یکی از تراورتن های رنگی پرمصرف در ساختمان سازی در سال های اخیر، سنگ تراورتن شکلاتی می باشد. سنگ تراورتن شکلاتی رنگی ثابت در معرض نور آفتاب دارد و تلفیق آن با انواع سنگ های تراورتن سفید و کرم نمایی بسیار زیبا را خلق می نماید. سنگ تراورتن شکلاتی به صورت تراورتن بی موج و موج دار در ابعاد طولی و اسلب فرآوری می گردد. معدن سنگ تراورتن شکلاتی در اقصی نقاط کشور وجود دارد. سنگ تراورتن شکلاتی مناسب در نمای بیرونی و نمای داخلی ساختمان و سنگفرش می باشد و درجات ضعیف تر سنگ تراورتن شکلاتی برای تولید جدول سنگی نیز استفاده می شود.

سنگ تراورتن شکلاتی با نام های زیر در بازار فرآوری و عرضه می گردد :

سنگ تراورتن شکلاتی کاشان، سنگ تراورتن شکلاتی آقامحمدی، سنگ تراورتن یزد، سنگ تراورتن شکلاتی تکاب، سنگ تراورتن شکلاتی زنجان، تراورتن شکلاتی طرق، تراورتن شکلاتی بی موج، تراورتن شکلاتی موج دار

درجه بندی سنگ در ایران استاندارد تعریف شده ای ندارد. فلذا هر تولیدکننده سنگ ساختمانی تعریف خاص خود را خواهد داشت. درجه بندی سنگ تراورتن به صورت صادراتی، سوپر، ممتاز و درجه یک تفکیک شده است. سنگ صادراتی همان سنگ سوپر می باشد که جهت صادرات بسته بندی و پس از تشریفات گمرکی آماده بارگیری می باشد. و درجه ممتاز از لحاظ رنگ بندی سنگ و کیفیت سنگ درجه بندی می شود ولیکن کیفیت تولید اعم از برش و ساب هیچ تفاوتی بین درجات سنگ نمی کند.

کاربرد تراورتن شکلاتی

سنگ شکلاتی را می توان در بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار داد. از جمله موارد پرکاربرد استفاده از این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نمای داخلی و دیوارهای داخلی
  • سنگفرش پارکینگ و محوطه سازی
  • ساخت گیوتین، صراحی، کوبیک، مبلمان سنگی
  • نمای اصلی و بیرونی
  • نمای اصلی و خارجی نمای کلاسیک و مدرن
  • روسازی پارکینگ
  • محوطه سازی
  • ساخت مصنوعات تزئینی (گیوتین، آشکار، مکعب، مبلمان سنگی)

قیمت سنگ تراورتن شکلاتی

قیمت سنگ تراورتن شکلاتی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. یکی از این پارامترها رنگ سنگ می باشد که هرچه رنگ سنگ تیره تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. از جمله پارامترهای دیگر جنس سنگ می باشد که هرچه جنس سنگ اصطلاحا استخوانی تر باشد و ساب پذیری بالاتری داشته باشد از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. از جمله پارامترهای تاثیرگذار دیگر در قیمت سنگ شکلاتی می توان به ابعاد سنگ اشاره کرد که هرچه ابعاد سنگ بزرگتر و بلندتر باشد از قیمت بیشتری برخوردار می باشد. ضخامت سنگ، کیفیت ساب و فرآوری سنگ نیز در قیمت نهایی سنگ تاثیرگذار خواهند بود.

خرید سنگ تراورتن شکلاتی

در هنگام خرید سنگ تراورتن شکلاتی باید به نکات مختلفی دقت نمایید. یکی از این نکات رنگ سنگ می باشد که هرچه رنگ سنگ یکدست تر و قهوه ای تیره باشد زیباتر بوده و نمای زیباتری به ساختمان شما خواهد داد. از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید سنگ تراورتن شکلاتی دقت نمایید عدم شوره زدن سنگ در هنگام خرید و یا در هنگام کار کردن در ساختمان می باشد. در صورتی که سنگ شما دچار شوره شود زیبایی خود را از دست خواهد داد. همچنین در هنگام خرید به عدم شکستگی، ابعاد استاندارد و قیمت سنگ باید دقت نمایید.

 جهت خرید سنگ شکلاتی با شماره های 09154476393 - 09157080131 تماس بگیرید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر