سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت مشکی

رنگ مشکی موجود در سنگ گرانیت به دلیل وجود کانی های بیوتیت و هورنبلند است.
مستراستون
1399/9/11
0 نظر

 
سنگ گرانیت مشکی
 
سنگ گرانیت یکی از اصلی ترین سنگ های تشکیل دهنده ی سطح زمین محسوب می شود. گرانیت از دانه های معدنی متوسط و نسبتاً بزرگی تشکیل شده است که استحکام بسیار بالایی دارد. عناصر اصلی تشکیل دهنده ی سنگ گرانیت، کوارتز و فلدسفات می باشد که باعث ایجاد رنگ های روشن در سطح سنگ می گردد. از عناصر دیگری که در ساختار سنگ موجود بوده و سبب ایجاد رنگ های تیره و مشکی در سنگ می گردند.
 
رنگ مشکی موجود در سنگ گرانیت به دلیل وجود کانی های بیوتیت و هورنبلند است. هر چقدر میزان این کانی ها بیشتر باشد، سنگ مشکی تر است. البته سنگ گرانیت مشکی در مقایسه با دیگر سنگ های ساختمانی مشکی، رنگ یکدست تری دارد. ناگفته نماند که میزان و نوع کانی بر روی مقاومت سنگ ها تاثیری ندارند.
 
خوشبختانه کشور ایران از لحاظ ذغایر معدنی سنگی جایگاهی بسیار خوبی در دنیا دارد. کشورمان ایران مرغوب ترین سنگ های گرانیت ایرانی را فراوری و تولید کرده و در بازار سنگ داخلی و جهانی عرضه می کند. این گرانیت بادوام برای هر دو فضای داخلی و خارجی ساختمان مناسب است و برای میزهای رومیزی، کف بسیار توصیه می شود. بهترین سنگ گرانیت مشکی؛  موجود در ایران عبارتند از: سنگ گرانیت مشکی نطنز، سنگ گرانیت مشکی پیرانشهر، سنگ گرانیت مشکی تویسرکان ؛ سنگ گرانیت مشکی الموت.
 
سنگ گرانیت مشکی دارای تم مشکی است که از چندین معدن استحصال و استخراج می گردد که سنگ هر کدام از این معادن دارای ویژگی خاصی می باشند. ولی تم زمینه همگی آن ها مشکی است با این تفاوت که سنگ بعضی معادن رنگی تیره تر به همراه شالی و خطوط سفید است و بعضی از معادن سنگ آن نوک مدادی و یکنواخت است. از ویژگی سنگ گرانیت مشکی نطنز می توان به جذب آب پایین، مقاومت سایشی بالا، مقاوم در برابر سرما، گرما، نور آفتاب و رنگ ثابت آن نام برد.
 
فرایند تولید سنگ گرانیت مشکی 
در فرآیند تولید سنگ گرانیت مشکی اغلب از مواد اپوکسی استفاده می نمایند تا کمی رنگ سنگ یکنواخت تر و تیره تر شود. سنگ گرانیت مشکی در جهان طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل صادرات آن از رونق بالایی برخوردار است.
 
کاربرد سنگ گرانیت مشکی 
استفاده از گرانیت سیاه در فضاهای داخلی و یا خارجی ساختمان می تواند مکان را متمایز کند. گرانیت میزان تولید کمتری نسبت به دیگر سنگ ها دارد؛ چرا که می خواهد یک استایل لوکس، مدرن و یونیک را به نمایش بگذارد و مشتریان خاص خود را دارد.
بسیاری از صاحبان خانه های لوکس تمایل دارند که در بخشی از آشپزخانه و یا حمام از این سنگ استفاده کنند. این کار جلوه ای قابل توجه به فضای خانه می دهد. وقتی سطح گرانیت سیاه، نور خورشید را منعکس می کند جلوه ای بسیار جذاب دارد. دلیل بسیار مهم دیگر برای استفاده از گرانیت مشکی در آشپزخانه این است که این سنگ می تواند مکمل خوبی برای سایر المان های آشپزخانه مثل کابینت، کف و سینک باشد. اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید، حتی رنگ و بافت المان های دیگر چندان مهم نیست چرا که مشکی با هر رنگی به خوبی هماهنگ می شود. این رنگ می تواند هر رنگی را در کنار خود برجسته کند. اما اگر در حال ساخت آشپزخانه ای تازه هستید، گرانیت سیاه کنتراست خوبی با کابینت های رنگ روشن ایجاد می کند.
 
جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از آخرین قیمت های با مجموعه های سنگ گرانیت مروارید مشهد ؛ زرین استون و مستر استون در ارتباط باشید.
شماره تماس 09154476393 مجموعه مستر استون
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر