انواع سنگ گرانیت و ویژگی های آن

انواع سنگ گرانیت و ویژگی های آن

انواع سنگ گرانیت و ویژگی های آن

کاربرد گرانیت مروارید مشهد در کلیه قسمت های داخلی و بیرونی ساختمان است.
مستراستون
1399/10/10
0 نظر

 
انواع سنگ گرانیت و ویژگی های آن
 
 در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سنگ گرانیت و کاربرد آن ها در قسمت های داخلی و خارجی ساختمان بحث کنیم.
 
در ابتدا فهرستی از انواع سنگ های گرانیت را مشاهده می کنید. برای کسب اطلاع درباره سنگ مورد نظر روی آن کلیک کنید.

سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ گرانیت مشکی تربت
سنگ گرانیت هلویی تایباد
سنگ گرانیت نهبندان
سنگ گرانیت خرمدره
سنگ گرانیت هلویی زنجان
سنگ گرانیت فیروزه مشهد
سنگ گرانیت مشکی سرکان
سنگ گرانیت کاهویی بیرجند
سنگ گرانیت سفید تکاب
سنگ گرانیت نطنز سفید زاهدان
سنگ گرانیت سفید بروجرد
سنگ گرانیت هلویی چین
سنگ گرانیت بهاره زنجان
سنگ گرانیت مشکی الموت
سنگ گرانیت سبز اردستان

 
هر کدام از این سنگ ها کاربرد خاصی دارد که معمولا بیشتر کاربرد آن ها در قسمت های همچون سنگ فرش کف، سنگ راه پله، سنگ نما (داخلی و خارجی) و سنگ اپن استفاده می شود. که توضیحات مربوط به هر نوع سنگ و هر کدام از پوشش ها در مقاله های خاص خودشان داده شده است.
 
پر طرفدار ترین نوع سنگ گرانیت
گرانیت مروارید مشهد جزء سنگ های گل پنبه ای است با تم خاکستری و دانه بندی ریز سفید و مشکی صدفی است این سنگ دارای جذب آب نسبتا بالا است و جزء ارزانترین سنگ های گرانیت روشن در ایران است. کاربرد آن در سنگفرش پارکینگ،دیواره های داخلی و فلیم شده و کوبیک آن برای سنگ فرش کردن فضای بیرونی مناسب است. سنگ گرانیت مروارید مشهد چنانچه در نمای بیرونی استفاده شود در هنگام بارندگی آب را جذب می کند و چند روزی طول خواهد کشید تا به رنگ اولیه بازگردد. گرانیت مروارید مشهد به صورت انواع سابیده، فلیم شده، کوبیک و جدول سنگی فرآوری می گردد. رنگ روشن، یکنواختی، قیمت مناسب و تولید انبوه از بارزترین ویژگی های سنگ گرانیت مروراید مشهد است.

 
موارد کاربرد سنگ گرانیت مشهد در ساختمان
کاربرد گرانیت مروارید مشهد در کلیه قسمت های داخلی و بیرونی ساختمان است. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و نمای داخلی ساختمان می باشد. یکی از موارد کاربرد سنگ در مراکز تجاری و ساختمان های مسکونی بود که سنگفرش واحدهای تجاری و اداری به دلیل تردد و شستشوی زیاد در معرض ضربه، فشار و خط و خش می باشند بنابراین سنگ مناسب برای سنگفرش نمودن اماکن تجاری و اداری باید مقاومت فشاری و سایشی بالا و جذب آب پایینی داشته باشد. سنگ گرانیت مروارید مشهد با توجه به ساختار سختی که دارد؛ می تواند این شرایط را ایجاد کند و در برار هرگونه فشار مقاوم باشد و تا حد امکان از جذب آب جلوگیری می شود. همچنین سنگ گرانیت مروارید مشهد به دلیل داشتن سطح متخلخل، جرم پذیر می باشند و ذرات معلق در هوا را به سطح خود گرفته و بعد از گذشت زمان کوتاهی کثیف شده و رنگ و طرح اولیه خود را از دست می دهند لذا مستلزم شستشوی مرتب و نظافت می باشند.

 
وجه تمایز
یکی از بهترین وجه تمایز های گرانیت نسبت به سایر سنگ ها این است که این سنگ علاوه بر طرح و رنگ های متنوعی که دارد؛ دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب هوا و آلودگی هوا و باران های اسیدی است که با توجه به افزایش روزافزون آلودگی هوا در شهر ها و همچنین بارش باران های اسیدی مکرر استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان ها می تواند انتخابی بسیار درست و عاقلانه باشد. همچنین از آنجا که نمای ساختمان به خصوص در شهرهای بزرگ در ارتباط مستقیم با تغییرات جوی و آلودگی هاست یکی از بهترین انتخاب ها  سنگ گرانیت است.
 
هزینه
هزینه این نوع نما به دلیل بالا بودن کیفیت و زیبایی آن زیاد نیست. با در نظر گرفتن کیفیت و ویژگی های سنگ گرانیت و مقایسه با دیگر سنگ های موجود در بازار از قیمت بالای برخوردار نیست و این مورد هم از عوامل محبوبیت سنگ گرانیت برای مردم و معماران در ساختمان می باشد. شما با تماشای برخی از ساختمان ها؛ مجتمع ها و برج های مختلف که در پوشش و نمای آن ها از سنگ گرانیت استفاده شده متوجه زیبایی و کیفیت این سنگ می شوید. سنگ گرانیت با توجه به معادن موجود در کشور و نیز ابزارآلات صیقل دادن آن دارای تنوع رنگ نسبتا بالایی می باشد که می توان از این ویژگی آن در نما سود برد. سنگ گرانیت مروارید مشهد بر این است تا با تولید و عرضه سنگی مرغوب و دارای ویژگی مناسب و همچنین با در نظر گرفتن تمامی شرایط  رضایت مشتری را جلب کرده و سنگی با کیفیت در اختیار شما قرار دهد.
 
سنگ های مورد استفاده در مناطقی که تغییرات دمای بالایی دارند
وقتی قصد استفاده از سنگ گرانیت برای فضای باز، مانند بالکن یا قسمتی از حیاط را دارید باید توجه داشته باشید که سنگ گرانیت شما ساب نخورده باشد و اصلا صیقلی نباشد.
چرا که زمانی که سنگ گرانیت را صیقلی می کنند سطح آن بسیار لیز می شود و نمی توان روی آن راه رفت، برای همین برای این فضا ها بیشتر از گرانیت تیشه ای استفاده می کنند در ضمن استفاده از سنگ گرانیت برای ساخت وسایلی که با سنگ ساخته می شود مانند مجمسه و نیمکت و... می تواند به با دوام بودن آن کمک بسیاری کند. از طرفی در مناطق سردسیری که عمق یخ زدگی در آنها بالاست مانند جاده های کوهستانی و مناطقی که عبور و مرور آب در آن ها زیاد است و می توان از سنگ های کوبیک گرانیت استفاده کرد. این سنگ به صورت مکعب های مربع یا مستطیلی سنگ گرانیت هستند و برای نصب آن ها ابتدا باید زیر سازی درست را انجام داده باشید تا هم از نشست کردن جلوگیری کنید و هم بتوانید آب رابه درستی به معابر مخصوص آب هدایت کنید.
 
جهت کسب اطلاع بیشتر و همچنین ثبت سفارش با یکی از مجموعه های سنگ گرانیت مروارید مشهد؛ زرین استون و یا مستر استون در ارتباط باشید.
شماره تماس 09367841393مجموعه مستر استون
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر