سنگ کف مروارید مشهد

سنگ کف مروارید مشهد

چه سنگی برای کف مناسب است؟
ایوب علیزاده
1399/5/27
0 نظر

 
سنگ کف
 
سنگ یکی از رایج ترین مصالح مورد استفاده در فضای داخلی و بیرونی ساختمان است. سنگ کف ساختمان چنانچه با محیط پیرامونی خود هماهنگ باشد؛ فضایی چشم نواز و زیبا را خلق خواهد کرد. ما در این مقاله شما را برای انتخاب یک سنگ کف مناسب راهنمایی خواهیم کرد؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.
 
 
انتخاب درست ومناسب سنگ
 
انتخاب مناسب و استاندارد کفپوش بسیار حائز اهمیت است. چرا که امکان تغییر و تعویض کف پوش ساختمان کاری وقت گیر و بسیار پر هزینه خواهد بود. سنگ ها در انواع مختلف خود برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند و سنگ مناسب برای استفاده در کفپوش ساختمان به پارامترهای مختلفی همچون نوع کاربری در فضای داخلی و یا خارجی، سبک طراحی و … بستگی دارد. سنگ های ساختمانی به دلایل گسترده ای از جمله تنوع رنگ، بافت منحصر به فرد، دوام طولانی، نصب آسان و... سال ها به عنوان آیتم اصلی و پرطرفدارترین مصالح ساختمانی جهت اجرا و طراحی کف سالن می باشد. انتخاب هر دو سایز تایل یا اسلب کاملا به سلیقه مصرف کننده بستگی داشته و از هر دو گزینه می توان به عنوان سنگ کف ساختمان بهره گرفت.
 
 
مزایای استفاده از سنگ در کف
 
طرح و رنگ طبیعی
سازگار با هر فضا
جذب آب پایین 
امکان تهیه و دسترسی راحت آن
دوام، استحکام و طول عمر بالا آن ها
نظافت و نگهداری آسان از سنگ کف
عدم پراکنش و کمک به کاهش آلرژی
حفظ زیبایی محیط برای مدتی طولانی
اعمال انواع فراوری برای کاربردهای متفاوت
امکان ساب پذیری و جلا پذیری مجدد آن ها
قیمت مناسب به دلیل وجود معادن در داخل کشور
 
از جمله معایب استفاده از سنگ در کف، ذات سرد سنگ و لغزندگی نوع براق آن ها می باشد.
 
  
سنگ کف در فضای بیرونی
 
سنگ کف در فضای خارجی بنا، در حیاط – پیاده رو ها و … بایستی به نوعی انتخاب شوند که در برابر شرایط محیطی متفاوت (گرما، سرما، اشعه آفتاب، محیط مرطوب، باران های اسیدی، سختی، کارایی) مقاوم و پایدار باشند و با گذشت زمان فرسوده، شکسته و تغییر حالت نداشته باشند. غالبا کفپوش های فضای خارجی به دلیل شرایط سختی که پیش رو خواهند داشت بایستی دارای ویژگی های زیر باشند:
با ضخامت بالای ۲۰ میلیمتر باشند؛ به دلیل آن است که مقاومت سنگ در برابر اجسام سخت و وزن ها زیاد و فشارهای سطحی، بالا باشد و منجر به شکستن و خورد شدن سنگ نشود. ساب براق و سطح صیقلی نداشته و اصطکاک و چسبندگی سطحی قابل قول داشته باشند؛ ساب براق به معنای سطح صیقلی است اما با عملیات مضرس کردن (فلیم، سندبلاست و...) می توان مشکل لغزنده بودن را حل کرد. سطح ساب خورده و براق با مواجهه با بار و شرایط سخت، خط و خش دار شده و زیبایی خود را از دست می دهد با داشتن تمام شرایط بالا زیبا هم باشند. عدم داشتن ساب براق، ضخامت بالا شاید از زیبایی سنگ بکاهد اما انتخاب رنگ و طرح مناسب می تواند خلا ناشی از موارد را جبران نماید. فضاهای بیرونی در باغ ها، حیاط و پیاده رو ها عموما متراژ های بالایی هستند و قیمت کفپوش مناسب در هزینه کلی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
سنگ گرانیت به دلیل بافت متراکمی که دارد و عدم وجود تخلخل باعث می شود تا چسبندگی کمی به نمای ساختمان داشته باشد بنابراین بهترین گزینه برای استفاده از سنگ‌های گرانیت، کف فرش فضای پارکینگ، کف حیاط و سنگ پله و به طور کلی کف‌ فرش خصوصا فضاهای پر رفت و آمد و آموزشی مانند دانشگاه ها که احتیاج به بیشترین مقاومت و استحکام در برابر سایش را دارند می‌باشد. همچنین از این سنگ بیش تر براي طراحی های سنتی و باستانی جهت سنگفرش کف سالن نیز استفاده می شود.
 
سنگ کف در فضای داخلی
 
فضای داخلی شامل دو بخش می گردد. فضای داخل خانه و فضاهای اشتراکی مانند پارکینگ، لابی، راهرو ها و راه پله. برای فضای داخل خانه، کف حال – پذیرایی – اتاق نشمین- سایر اتاق ها می توانید از تایل های سنگ مرمریت استفاده نمایید. برای فضاهای اشتراکی (فضاهای خارجی و محوطه سازی) باید توجه داشت به دلیل رفت و آمد بیشتر نسبت به داخل خانه باید سنگی با مقاومت سطحی بیشتر در برابر خط و خش، فشار و ضربه استفاده کرد. در پارکینگ توصیه به استفاده از گرانیت می شود. در راهرو ها و لابی در وهله اول مرمریت و سپس گرانیت می تواند انتخاب مناسبی باشد.
 
دو مجموعه سنگ گرانیت مروارید مشهد و زرین استون راهنمای شما جهت انتخاب صحیح سنگ با کاربرد مناسب می باشد.
جهت استعلام قیمت روز، موجودی انبار و کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر در تماس باشید.
شماره تماس 09154476393مجموعه مستر استون

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر